Rhinoplastika

Komplexní průběh rhinoplastikou

PŘED ZÁKROKEM

Nezávazná konzultace

Probíhá s plastickým chirurgem u nás na klinice. Klient získá podrobné informace o průběhu zákroku, pooperační pokyny, eventuální rizika spojená s rhinoplastikou. Po výběru vhodného termínu dostane pacient pokyny k předoperačnímu vyšetření.

Pro koho je rhinoplastika vhodná

Rhinoplastika je požadována z estetického důvodu, kdy je pacient nespokojen s velikostí, tvarem, nebo ze zdravotního, při nutnosti zlepšit funkci dýchání. Rhinoplastika umožňuje zmenšit nosní hrbolek, upravit špičku nosu, zúžit tvar, vyrovnat vybočenou nosní přepážku. Je vhodná od 18 let.

Doporučení před zákrokem

Asi 2–4 týdny před operací je nutné vysadit léky obsahující kyselinu acetylsalicylovou. Ty mohou ovlivňovat srážlivost krve, a tím zvýšenou krvácivost. Rhinoplastiku může absolvovat pouze zdravý pacient, nedoporučuje se ihned po prodělaném zánětu. To může zvyšovat riziko komplikací.

PRŮBĚH ZÁKROKU

Rhinoplastika se provádí v celkové narkóze, z přístupu z nosních dírek. Při celkové se upravují měkké části nosu, nosní přepážky, kůstky a křídla, a chrupavky. Při rhinoplastice měkkého nosu měkké tkáně. Operace trvá 45–90 minut. Pacientovi se po operaci zafixuje nos sádrovou dlahou.

Hospitalizace

Je nutná na 1–2 dny, po propuštění pacient dodržuje asi 10 dnů klidový režim. Je nutné opatrně smrkat a čistit nos vatovými tyčinkami s dezinfekcí. Na pooperační bolesti dostává od lékaře analgetika nebo antibiotika. Je nutné dávat si pozor na úraz a zhruba měsíc nesportovat. Mohou se objevit modřiny a otoky, které během krátké doby vymizí.

Pooperační péče

Pacient nosí sádrovou fixaci, po 10 dnech probíhá kontrola u lékaře. Po sundání dlahy je nutné provádět jemné tlakové masáže.

PO ZÁKROKU

Rhinoplastika je náročný zákrok, hojení a regenerace probíhá až 12 měsíců, vždy v závislosti na každém pacientovi. Někdy je možné setkat se s otoky po nočním spánku nebo zvýšené námaze. U některých pacientů může projevovat zhoršení průchodnosti nosu, vlivem tvorby slizničního otoku.

Rhinoplastika

• Měkký nos - 29 500 Kč