Infuzní terapie vitamínu C

Infuzní terapie vitamínu C — prevence pro zdravý organismus

Vitamín C čili kyselina askorbová je nezbytnou součástí zdravého lidského organismu i metabolismu. V dostatečné míře je prevencí proti nádorovému onemocnění, stresu, cévním poruchám, je důležitým článkem správného fungování pojivové tkáně, podílí se na tvorbě kolagenu, důležitého pro klouby, stěny cév, podporuje elasticitu kůže, hojení ran i zlomenin. Má vliv na správné vstřebávání železa (a to na tvorbu a funkci červených krvinek, detoxikaci cizorodých látek v játrech, i pro správnou činnost srdečně-cévní), Vitamín C je rovněž důležitým antioxidantem pro podporu imunitního systému a hraje nenahraditelnou roli při utlumení oxidačního stresu. Lidský organismus si v těle vitamín C sám vyprodukovat nemůže, proto je nutné jej přijímat potravou, nebo infuzně.

Vitamín C má důležitou roli v prevencí proti bakteriálním a virovým infekcím. Ale zároveň se podílí na podpůrné léčbě u dalších patologických stavů. Jeho nedostatek v organismu představuje rovněž nebezpečí pro vznik chronických onemocnění.

Při absolutní nedostatečnosti vitamínu C může docházet ke zvýšené krvácivosti, chudokrevnosti, špatnému hojení ran. Při částečném nedostatku se v těle zvyšuje koncentrace cholesterolu, který je rizikový pro správnou funkci srdce a cév. To může vést ke vzniku alergií, stresu, osteoporózy, opakujících se infekcí, nádorových onemocnění, a výjimečně i chronickému únavovému syndromu.

Infuzní terapie vitamínu C

Účinky vitamínu C jako prevence:

• podpora imunitního systému
  • podpora při léčbě alergií, infekcí, revmatologie, artritidy
  • podpora cíleného odstranění rakovinných buněk
  • prevence proti stresu
  • prevence proti cévním onemocněním
  • efekt antioxidační a protizánětlivý
  • podpora tvorby kolagenu – účinné působení na elasticitu kůže

Lidský organismus je častěji vystavován mnoha negativním vlivům, mezi něž patří oxidační stres. Ten zvyšuje produkci škodlivých kyslíkových radikálů v těle, které ničí zdravé tkáně a mohou se podílet na akutních a chronických procesech v organismu (rakovina, degenerativní onemocnění, nemoci ledvin a jater, poruchy kardiovaskulárního systému, dýchacího ústrojí).

Infuzní podání vitamínu C umí chránit zdravé buňky a působí při:

• fyzické i psychické zátěži
  • UV záření
  • nádorovém onemocnění
  • chronických zánětech (např. zánětlivá onemocnění střev)
  • metabolických poruchách (např. diabetes)
  • při obezitě, vysokém krevním tlaku, cukrovce
  • u revmatitidy, artritidy (bolesti kloubů), Crohnově nemoci, zánětu štítné žlázy
  • při padání vlasů
  • při urologických potížích

Hlavní rozdíl mezi infuzní aplikací vitamínu C a perorálním podáním

Díky snížené koncentraci vitamínu C v krvi po perorálním podání je zajištěno velmi málo léčivých účinků vit. C. Vyšší koncentrace vitamínu C v krvi (10–15x vyšší) má preventivní a terapeutické efekty, zajišťující správnou funkci imunitního, nervového a kardiovaskulárního systému. To lze docílit pouze infuzní (nitrožilní) aplikací formou vitamínu C (v dávce 100 mg/kg hmotnosti, 7,5 g vit C). Tato dávka je doporučována klientům s normální funkcí ledvin a není doprovázena nežádoucími účinky.

Účinnost vitamínu C

Při nízké hladině vitamínu C byly prokázány řady onemocnění, jako jsou např. alergie, včetně atopické dermatitidy, psoriázy revmatoidní artritidě, ateroskleróze (kornatění tepen), únavový syndrom či deprese. Proto je prokázána velká prospěšnost vitamínu C pro lidský organismus. Antioxidační účinky vysoce koncentrovaného vitamínu C napomáhají ochraně zdravých buněk, tím posilují protinádorovou imunitu, vyživují a potlačují množení některých maligních buněk.

Samotný průběh infuzního ošetření s vitamínem C

Jednoduchým vpichem se do žíly zavede kanyla, kterou do krve proudí infuze vitamínu C. Doba ošetření je 20–30 minut. Při chřipce, virové nákaze, nebo nachlazení, je potřeba opakovat zákrok 2–3x týdně po 2 týdnech. Zhruba 24 hodin po aplikaci je důležité dodržovat pitný režim (až 2 l denně), omezit potraviny, které podporují vznik ledvinových kamenů (káva, kakao, čokoláda, fazole), a močopudné léky. Ošetření infuzní terapií se nedoporučuje pacientům s ledvinovými kameny či poškozením ledvin, u anémií, těhotným nebo kojícím matkám, u nemocných trpících nadměrným ukládáním železa v těle.

Infuzní terapie vitamínu C je efektivní podpora imunity, bez alergické reakce.

Také by vás mohlo zajímat:
Ozonoterapie
Pressoterapie